Skip to main content

„Nie możesz zatrzymać fal, ale możesz nauczyć się surfować”. Jon Kabat cyna

Zmiana stylu życia skłania nas do rezygnacji ze status quo, opuszczenia stref komfortu i przejścia w nieznane. Zaczynamy od wielkich nadziei i pozytywnych zamiarów, ale przez większość czasu nasza łódź ratunkowa znajduje się w niespokojnym morzu niepowodzeń. Dlaczego tak się dzieje i co możemy zrobić, aby łatwiej pokierować naszym oceanem transformacji?

„Może potrzebuję tylko większej siły woli” – powiedziałem sobie. Dzięki większej sile woli z pewnością mogłem przezwyciężyć tę potrzebę zastąpienia jedzenia negatywnymi emocjami. Gdybym był bardziej pewny siebie i zdyscyplinowany, mógłbym uniemożliwić tym myślom podważenie moich dobrych intencji. Dlaczego czułem się tak bezsilny, aby zmienić swoje życie?

Mówiłem takie rzeczy, dopóki mój wewnętrzny krytyk nie podważył mojego pozytywnego nastawienia do samosabotażu. Zrobiłem całkiem nieźle w tej błędnej, stresującej monologu. Dlaczego mogłem lepiej dać moim dzieciom i innym „przestrzeń do nauki”, ale odmówić sobie takiego samego zakresu niedoskonałości? W jaki sposób ta samoocena pomogła mi? W pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że to po prostu sprytnie ukryta kryjówka, która nie była dla mnie przydatna. W rzeczywistości stale podkopywałem moje najlepsze wysiłki i czułem się wyczerpany. Potrzebowałem nowego podejścia.

Po ponad dekadzie badań, nauki i ćwiczeń w moim życiu pojawia się wiele drogowskazów. Chociaż nie wszystkie z tych składników mogą działać w twoim przepisie, niektóre z nich mogą rezonować lub inspirować twoje odkrycie.

1. Obserwuję siebie z życzliwością i ciekawością

Nasze nastawienie determinuje nasz ciągły wewnętrzny dialog, który wpływa na to, jak interpretujemy i inwentaryzujemy nasze codzienne doświadczenia. Dr Carol S. Dweck, profesor psychologii na Uniwersytecie Stanforda i wiodący badacz motywacyjny, uczy nas, że „stanowczy sposób myślenia” wymaga, aby nasz charakter, inteligencja i zdolności były statyczne i niezmienne oraz że mierzono nasz sukces czy te wrodzone cechy. W tym stanowczym sposobie myślenia unikanie błędów pozwala zachować poczucie bycia inteligentnym lub kompetentnym. Natomiast „mentalność wzrostu” zachęca do wyzwań i postrzega porażkę jako okazję do ćwiczenia i rozwoju. Wzbudza ciągły apetyt na współczujące uczenie się, a nie na apetyt z zewnątrz. Dzięki filozofii wzrostu naszą kreatywność i inteligencję można rozwijać i integrować poprzez wysiłek i praktykę.

Ustawienie „Postęp w perfekcji” stanowi podstawę naszej nauki, by się rozwijać, i to jest moja nowa mantra dla życia z całego serca. Samokontrola i współczucie promują mój rozwój, ale samoocena nie. Pomiędzy siedzeniem z negatywną myślą a pozwoleniem mu przejąć kontrolę istnieje cienka granica. Aby udaremnić to „przejęcie”, stałem się ciekawym obserwatorem w moim życiu. Kiedy zauważam, że się obwiniam, po prostu zadaję sobie pytanie: „Jak mi służy ta monolog?” Kiedy odkrywam przestrzeń pełną strachu lub niepokoju, staram się rozpoznać, oznaczyć i sformułować zniekształcone myśli. Mogę też fizycznie przenieść się w inne miejsce lub pospiesznie przejść, aby zmienić kanał w mojej głowie. Poczucie wzrostu jest wyborem.

2. Ćwicz małe nawyki

Format BJ Fogga, badacza behawioralnego dla Tiny Habits, przypomina mi, że zamiast polegać na sile woli w długofalowych zmianach, stopniowo wprowadzamy nowe skróty myślowe, identyfikując istniejące wyzwalacze (lub kotwice) oraz powtarzając praktykę i świętowanie. Zaczynając od małego, osiągalnego celu, umożliwia stopniową integrację i wzrost poczucia sukcesu i dobrego samopoczucia. Używanie „Po I ( istniejący nawyk ), Będę ( nowe małe zachowanie ), „Postanowiłem dodać dip triceps do mojego codziennego życia, wiążąc je z moim dotychczasowym nawykiem korzystania z laptopa. Teraz robię 5 dipów triceps za każdym razem, gdy zamykam laptopa, a następnie małą pompkę na pięści „. Tak! ”

„Kuzyn” z SMART (konkretny, mierzalny, dostępny, nagradzający, ograniczony czasowo) czuje się łatwo i przyjemnie, gdy łączy nowe, maleńkie nawyki z istniejącymi i wspiera mój nadrzędny cel, jakim jest poprawa kondycji. Stopniowo wzmacniają one fundament mojego nowego, zdrowszego stylu życia. Kiedy dzielę cel makro na osiągalne mikro cele, powstają części wielkości kęsa, które krok po kroku sprawiają, że odnoszę sukces. I za każdym razem, gdy czuję się sukcesem, moja pewność siebie i moje umiejętności rosną.

3. Normalizuj wzloty i upadki

Wiedza, że ​​mój nastrój i sposób myślenia zmieniają się pod moimi stopami, daje mi swobodę, gdy wciąż uczę się sposobów zmiany stylu życia. Aby być odpornym i przygotować się na sukces, oczekuję wzgórz i dolin, ćwiczę typowe scenariusze (miejsca, w których wcześniej się wymykałem) i korzystam z mojego zestawu narzędzi Mindset Rescue Toolbox. Zawiera narzędzia takie jak:

– Utwórz ukierunkowaną przerwę: zatrzymaj, oddychaj, zastanów się, wybierz

– Wykonaj krótki skan ciała, medytację lub jogę, aby przesunąć energię w moim umyśle i ciele

– Kultywuj pozytywne myśli poprzez wdzięczność

– Poproś kogoś, komu ufam, aby był moim drugim pilotem monitorującym sposób myślenia (co daje moje subiektywne doświadczenie pewnej obiektywności)

4. Dołącz lukę w zabezpieczeniach związaną ze zmianą tożsamości

Spójrzmy prawdzie w oczy, wchodzenie do naszych stref komfortu na początku nie jest tak dobre. Większość z nas woli rutynę i nawyki, które już mamy. W jaki sposób stworzenia takie jak my mogą lepiej dostosować się do zmian? Po pierwsze, akceptując, że tymczasowe skargi i zmiany tożsamości są normalnymi, wrażliwymi częściami rozwoju człowieka. Z biologicznego punktu widzenia nasze prymitywne mózgi interpretują stres jako postrzegane zagrożenie (jak ucieczka przed niedźwiedziem). A ponieważ wciąż jesteśmy gotowi unikać stresujących sytuacji, często jesteśmy w stanie alarmowym. Jeśli jednak nauczymy się przekształcać negatywny stres w stres pozytywny lub „eustress” w niektórych sytuacjach, możemy zamiast tego skorzystać z dodatkowej dawki adrenaliny, aby zwiększyć czujność psychiczną i pomóc nam osiągnąć nasze cele.

Wiele lat temu mentor trenerski powiedział mi: „Bądź ciekawy – dowiedz się, co jest dobre, a co złe”. Mając to na uwadze, staram się odkrywać okazję przy każdym wyzwaniu i korzystać z tego eustress – zaryzykować. Kiedy uczę się odróżniać stres korzystny od toksycznego, nie tylko łagodzę swoje tendencje do unikania ryzyka, ale także motywuję i stopniowo akceptuję „Nowe i ulepszone”. Chociaż łatwiej jest uniknąć ryzyka zmian, jestem wystarczająco ciekawy, aby przejść dalej i dowiedzieć się, jak się czuje New-Me.

Jeśli zajmuję się całym moim sercem i praktycznymi strategiami (współczucie, małe nawyki, realistyczne oczekiwania i wrażliwość), mogę rozpoznać mój pierwotny instynkt, by uciec od niewygody zmiany i zdecydować się na pozostanie. Dają mojej łodzi ratunkowej impuls, który pomaga mi przetrwać wzloty i upadki życia. Gdzie wskazuje twój kompas? Czy chcesz się dowiedzieć?

referencje:

Dweck CS Zmień sposób myślenia: Pierwsze kroki. sposób myślenia , Wydany w 2006 r.

TED. Brené Brown: Moc wrażliwości [Video], TED , Wydany w czerwcu 2010 roku.

TED. David Steindl-Rast: Czy chcesz być szczęśliwy? Bądź wdzięczny [Video], TED , https://www.ted.com/talks/david_steindl_rast_want_to_be_happy_be_grateful?language=en Opublikowano w czerwcu 2013 r.

TED. Kelly McGonigal: Jak sprawić, by stres był przyjacielem [Video], TED Opublikowano w czerwcu 2013 r.

TEDx. Zapomnij o wielkich zmianach i zacznij od małego nawyku: BJ Fogg na TEDxFremont [Video], TED. Opublikowano 21 sierpnia 2013 r.

[ff id=”6″]